Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Hur jämställt har ni hemma?

Publicerad 2013-03-01 16:40:00 i Familjeliv

Enligt traditionella mönster är det mamman i hushållet som har huvudansvaret hemma. Hur har ni det hos er? I många fall kanske man tror att det är rätt jämställt i hemmet men när man väl tänker efter så är risken stor att så inte är fallet.
 
Aftonbladet har gjort ett test där du och din partner kan se hur jämställt ni egentligen har där hemma.
 
Gå in på testet här och testa ni med! Jag och min man fick faktiskt jätte bra resultat, vilket betyder att vi har väldigt jämställt här hemma men hade vi gjort testet för två månader sedan då jag var föräldraledig hade det sätt helt annorlunda ut. Hur gick det för er?

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-03-01 20:05:43

Utan att göra testet så kan jag säga att jag gör ALLT hemma! Men, sambon jobbar och jag är arbetssökande :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela