Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Who's with me?

Publicerad 2013-08-25 13:27:00 i Tips

Tänkte starta ännu en träningsutmaning på bloggen, den här gången med armhävningar. Jag har aldrig varit bra på denna form av styrketräning utan har mest gjort armhävningar på knäna för att orka. Armhävningar är dock en bra träningsform då man inte bara arbetar med armmusklerna utan man tränar också både axlar, mage, rygg och bröst med. Dock finns det saker man bör tänka på när man gör armhävningar som jag inte gjort förr och det är att köra i lungt tempo och ha en bra teknik. Tillexempel är det viktigt att vara rak i nacke och rygg och ha axlarna sänkta. Detta är jag dålig på och får då ont i kroppen istället men nu tänkte jag ge det ett nytt försök. Vem är med mig?

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2013-08-25 14:44:48

Jag är med super dåligt på armhävningar men kanske skulle ge sig på denna utmaning.

Postat av: Lina

Publicerad 2013-08-25 22:15:54

Jag behöver en plankutmaning igen..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela