Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Stora grabbar

Publicerad 2013-04-11 10:39:00 i Barnen <3

För första gången som sjuk och tvåbarns mamma kunde jag bara ligga och slappa i soffan trots att båda barnen var hemma. Grabbarna har verkligen blivit stora nu att de sköter sig själva och sin sjuka mamma. Det var värre när Alvin var i samma ålder som Milo. Då låg Milo i min mage och jag kunde inte göra annat än bara ligga i soffan och spy. Alvin sprang runt överallt samtidigt, klättrade i bokhyllor och rev ut varenda låda han hittade. Det var verkligen en jobbig period i mitt liv kan man säga. Milo där emot har ju Alvin och de leker verkligen jätte bra ihop. Just nu leker de mycket med dockorna på Milos insiativ och de är så gulliga. Vad skönt det är att ha stora barn och för att inte tala om hur roligt det är. Så mycket roligt Alvin säger just nu och alla dessa frågor. Idag på vägen till förskolan tex, frågade Alvin om varför man blir gammal och så undrade han vad som händer när man dör och varför man dör av sjukdomar som morfar. Tuffa frågor var det som jag inte alls visste vad jag skulle svara på. Får vara mer förbered nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela