Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Sugen på något gott?

Publicerad 2012-11-05 10:52:00 i Tips

Maken gjorde något gott till familjen häromdagen nämligen vaniljglass med krossad choklad som jag tänkte dela med mig om här. 1 st vaniljstång 3dl grädde 3 ägg 1 dl vaniljsocker 5msk vatten 200g nöt chokladkaka GÖR SÅ HÄR 1. Dela vaniljstången på längden och koka i vattnet ca 5 min. 2. knäck äggen och lägg vitan i en bunken och gulorna i en annan bunke. 3. Vispa äggvitorna med elvisp tills det blir en fast smet som du sedan kan hålla över huvudet utan att det rinner ut. 4. Vispa grädden och ställ den åt sidan 5. ta upp vaniljstången och skrapa ur fröna och häll ner i gulorna, vispa sedan gulorna tillsammans med florsockret till en pösig smet. 6. Häll sedan i grädden i smeten med ägg gulorna och efter det vänder du försiktigt ner äggvitan 7.Häll därefter i blandningen i en burk och stäng locket. In i frys och efter ca 4 timmar en glassen klar att äta. I glassen kan man ha i vad som helst, vi blandade den med krossad choklad som vi vände i smeten precis innan den gick in i frysen. Hoppas ni gillar det lika mycket som vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela