Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Mor och son tid

Publicerad 2012-11-29 10:59:20 i Milo <3

Våra planer blev inställda idag så jag och Milo tog en mor och son dag och har bara myst och lekt tillsammans. Känner att vi måste ta vara på våra dagar då vi två bara är tillsammans då mina mammadagar börjar ta slut vilket betyder jobb/plugg för min del och förskola för Milo.
 
Egentligen har jag fler dagar att ta ut så vi skulle kunna vara hemma till sommaren iallafall men för Milos skull som är så social, utåt och lätt blir uttråkad hemma satte jag honom på förskolan nu till vintern vilket betyder att han kommer vara 1,5 år precis, vilket jag kan känna är en lagom ålder för förskolan. Hade det funnits mer aktiviteter för en 2-åring kanske jag hade varit hemma iallafall sommaren också men tyvärr är det ju inte så utan öppna förskolor och babysång osv är mer anpassat 0-1 åringar.
 
Milo har blivit så stor nu att han inte får ut så mycket av att hänga med små bebisar och då tycker jag att förskolan kommer passa honom bra!
 
Hur tänker ni angående förskolan för era småbarn?
 

Kommentarer

Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

Publicerad 2012-11-29 11:44:19

vincent började när han va 1½ år hos dagmamma sen hade vi honom hemma när Linus föddes och så började han nu igen detta år i somras
Linus började i oktober detta år så nu går båda grabbarna på förskola här där vi bor =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela