Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Min 3-åring!

Publicerad 2012-05-25 23:29:27 i Alvin <3

Nu är Alvin fyllda 3 år då han föddes 23:15 på kvällen/natten. Det är alltså 3 år sedan jag blev mamma för första gången åt världens finaste prins (Milo är förstås precis lika fin). Det har hänt så mycket sen dess då han har fått syskon och allt vad det innebär. Han har utvecklats otroligt mycket och är nu en stor pojke. Han sover i eget rum (även om det inte alltid är hela natten), uträtter sina behov på toaletten/pottan helt själv, klär på och av sig helt själv och mycket mycket mer. Man kan säga att han har blivit en väldigt självgående liten person. Prata det gör han precis som dig och mig. Han skippar goss istället för godis och bull istället för bulle och säger hund istället för vovve. Ja han har blivit så stor att han till och med matar och byter blöja på lillebrorsan. Gosig mot nära och kära är han fortfarande och myser mer än gärna och säger "Älskar dig!" flera gånger om dagen men mindre mot främlingar då han fortfarande är lite blyg. Full fart är något som passar in på honom då han älskar allt som har med lek och bus att göra. -Jag kan själv! är något vi får höra mest hela tiden och får han inte som han vill kan han få ett utbrott! Han har verkligen en vilja till tusen mitt numera stora hjärta. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela