Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Alvins födelsedags kalas

Publicerad 2012-05-26 00:26:35 i Alvin <3

Oj oj oj vilken dag! Alvin vaknar halv åtta på morgonen och gapar efter paket. Han var mycket väl medveten om att han fyllde år. Det var bara för oss att palla oss upp och hämta paketen. Efter paketöppningen lekte vi lite och sedan blev det favorit frukosten -yoghurt. Sen gick vi bort till affären och handlade så vi kunde baka till kalaset. Vi bakade kokosbollar, muffins och jordgubbstårta. Alvin äter allt med stor aptit! De första som firar Alvin är bästisen (hans bff ;) Leon och hans föräldrar som kommer med present som de leker med under hela besöket. Sedan kommer mormor med mer presenter än mamma och pappa köpt (ja då kan ni ju tänka er vad grejer han fått!) ! Han fick självklart det han önskade sig allra mest -en stuttsmatta! Han fick även en dator och en hel del andra roliga saker. Sedan var det farmor och farfar som kom för att fira Alvin med pengar och en massa favorit dinosauriersaker med mer. Näste på tur var gammelfarmor och P-o och även de hade pengar och paket, en egen stol fick han med! Sedan kom "gammel moster" med familj. Alvin kallar mina kusiner för även hans kusiner och det är hans bästa kusiner som han alltid längtar efter att få busa med. Av dom fick han också en massa paket (jag vet, han är bortskämd!) bla en pistol"aktig" sak han lekte med hela kvällen. Även Alvins favoritmoster kom för att fira tre-åringen! :-) Alvin var så nöjd och glad för all uppmärksamhet och älskade verkligen sin 3 åriga födelsedag, det kunde inte bli bättre. Det tyckte nog inte heller lillebror som även han fick öppna paket (då de delade på några) och fick smaka tårta för första gången! Nu är det bara 8 veckor kvar tills nästa (Milos) födelsedagskalas, hoppas den blir lika rolig!

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2012-05-26 11:06:13

åh vad mysigt med kalas! kram

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-05-26 11:39:07

Vilken härlig dag ni har haft :D

Hihi, mycket saker blir det när barnen fyller år ;) Snart fyller också min yngsta ett....jag måste tänka ut bra saker som hon kan önska sig :)

Postat av: ★ Katta - Mamma Till Bell, Mell & Nova ★

Publicerad 2012-05-26 14:34:50

Grattis till honom :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela