Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Utetid

Publicerad 2012-03-27 17:10:40 i Familjeliv

Trots att huvudet bankar och näsan rinner började jag eftermiddagen med en powe walk ute vid Norf (stallet). Jag passade på medans barnen sov gott i vagen. Väl hemma efter ca 1 timma tänkte jag passa på att ta en välbehövlig dusch efter all målning och träning då jag hade lite egen tid när barnen sov. Jag ställer vagnen ute på gräsmattan och ser en massa arbete i rabatterna och sätter såklart genast igång och rensar och krattar gräsmatta och rabatterna. Eftersom barnen fortfarande sover när jag är klar med framsidan fortsätter jag även på baksidan. När jag precis ställt fram utemöblerna hör jag Alvin ropa -Mamma vart är du? Då har han tagit på sig gummistövlarna och leker med vattenkannan på framsidan och säger att det är blött ute. Då tar vi med hink, spade och bilar och ger oss ut på gården och njuter lite i solen. Det var riktigt skönt ute idag. Tror solen gör att jag får så mycket enerig så jag orkar hålla på trots att jag är sjuk. När vi kommer in ställer jag mig i köket och börjar hacka till en sallad när jag hör -Milo pratar mamma! Och visst gör han det, en massa "bama", maba", "baba" osv kommer ur hans söta mun. -Bra gubben säger Alvin till Milo då. Hehe :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela