Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Sista träffen med föräldrargruppen

Publicerad 2012-03-29 11:54:25 i Milo <3

Idag var sista träffen med föräldrargruppen på familjecentralen. Lite sorgligt men härdan efter är det babysång i klockargården på torsdagar som vi säkert kommer ses på. Idag pratade vi om barnens utveckling, vad de kan nu och vad de håller på att lära sig. Det där tycker jag är så intressant och roligt att se hur olika det är för våra barn som ändå är så pass gämngammla men ändå så olika. Många av barnen hade kommit in i en fas då de känner sig/rädd för att bli övergivna och rädda för främmlingar medan andra tyckte det var super kul att ge sig i väg själva på äventyr och det bästa som finns är nya ansikten som ler mot mig. Milo är i den sistnämda fasen en så länge vilket är skönt. Vi pratade om att det största en människa kan lära sig och det viktigaste i hela livet är att släppa taget och balensera upp kroppen själv. Finns inget större mål i livet som är svårare lr viktigare än det! Coolt, även där är det så individuellt när detta ska ske. Milo har släppt taget (för någon sekund) någon gång men det är fortfarande väldigt vingligt men han rammlar inte. Nu ska det bli spännande att se när de första stegen själv ska tas! Men nu säger vi hej då till föräldrargruppen, vi har lärt oss sååå mycket.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-03-29 12:30:11

Mysigt! Du vet ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela