Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

En fredag full med äventyr

Publicerad 2012-03-16 08:39:00 i Familjeliv

Denna härliga fredag ska spenderas med bästa tjejorna på stan. Närmare exakt i Vasa parken där det ska busas i massor. Förhoppningsvis dyker även syrran upp så jag kan hoppa in hos frisyören och klippa av mig lite av kaluffsen. Nu håller jag på att packa picknickorgen och sedan ska även leksakerna packas ner sen drar vi. Efter all bus ska vi möta upp mormor och hämta upp tapeter som hon ska ha i sitt "barnbarns rum" som vi börjat renovera. Säng och leksaker har hon där till förbannelse, det tycker barnen om! Där kommer vi alltså spendera eftermiddagen vilket Alvin tycker är asskoj! Han tar fram verktygslådan (ja den riktiga) och börjar "hjälpa till" direkt och kan hålla på i timmar. Sen bubblar han om vad som ska göras i rummet som målas osv. -Mormor kom nu, städa nu! hehe så brukar det låta hos mormor och då menar han att de ska soppa undan de nerrivna tapeterna. Kvällen kommer sedan spenderas hemma med hyrfilm och sjömansbiff. Trevlig fredag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela