Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Playtime hos tjejkompisarna

Publicerad 2012-01-03 17:07:33 i Familjeliv

Idag har Alvin lekt med tjejkompisarna medan Milo fick mysa med de vuxna. Alvin har jätte kul med andras leksaker och kunde nog ha stannat där hela dagen och lekt.

Väl hemma tog vi oss ett mellanmål som även minstingen fick smaka. Rån med smör och ost! Milo fick dock äta den naturell som han verkligen gillade. Det blir mycket mackor och rån här hemma för den killen då han inte gillar någon mat, frukt, välling eller gröt. Ska nu börja smaksätta maten mer och ha i mer frukt och bär i yoghurt och gröt för smakens skull. Vad äter/åt era småttingar för gott när de var/är 5-6 månader gammal? Tips tar tacksamt emot här hemma! :-)

 

 

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2012-01-03 17:40:19

oj vad jag lider med dig ... Olivia var exakt lika dan och gud vad jag kämpade med henne. hon åt bara sådan mat som vi laggade ått henne själva och ingen burkmat. majspure älskade hon och sedan makaroner och kötfersås när vi gjorde det. till frukost fick hon yoghurt eller som en smohoti med bär i och vi körde faktist med vaniljsmak i balnd och inte bar naturel men vi körde på det märket där det är massa gamlagummor och gubbar på för i den var det minst socker i tror jag vi kom fram till.. annars så var det ju börstmjölken som var det bästa hon viste och ville leva på det... hon slutade ju inte helt fören hon var 8 månader.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela