Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Milo och mat

Publicerad 2012-01-19 09:14:56 i Milo <3

Milo har blivit ett litet matvrak och smackar som tusan med munnen när han blir sugen på mat. Han har blivit duktig på att kommunicera med oss när han vill något. Matskeden tar han gärna till sig själv då jag inte är tillräckligt snabb för han för fort ska det gå emellan "tuggorna". Hittills har vi bara givit honom hemlagad mat men igår köpte jag spaghetti och köttfärssås (5-6 månader) på burk för att testa att ge och den gillade han inte. Han rös och gjorde minner och tillslut började han gråta. Får se om vi försöker igen idag med lita extra kryddor (för visst smakar det inte gott alltså?). Annars mixar jag lite annat till honom för mat det gillar han! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela