Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Fredagsbadet

Publicerad 2012-01-13 12:23:16 i Barnen <3

Idag myser mina två grabbar i badet. Alvin delar snällt med sig av vattenkriterna som han tjatar om varje dag för att måla med. Han delar dock bara med sig på hans villkor och då bestämmer han när och vilken. Idag målar han inte bara på badkaret eller kaklet utan på sig själv också. Mig ber han måla en gris men den säger han liknar mer en katt! Alvin säger att man inte ska måla på lille brorsan, "försiktig" säger han. Ja Alvin är bra på att ge order här hemma. Det är en chefstyp den där Alvin. Vi skrattar mycket åt hans order. En gång när mormor kom på besök beordrade han henne att "kissa nu" och gick in på toan och tog upp locket och allt då hon hade sagt att hon var kissnödig. Mig har han beordrat att "sova nu" och ibland när Milo gnäller säger han också till mig vad jag ska göra som att han vet bäst! Som sagt vi skrattar mycket här hemma MED vår Alvin. Nu ska vi bli helgfina här hemma.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela