Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Tomtegröt

Publicerad 2012-12-11 07:29:00 i Barnen <3

Igår var det 2 veckor kvar till jul och det firade vi med tomtegröt. När jag var liten åt alla i familjen risgrynsgröt men i min "nya" familj dvs den familj jag och Richard skapat har endast jag varit grötälskaren. Förra året bad jag Alvin snällt att bara smaka lite på skeden och han spydde tom. Han verkligen hatar gröt och det har han alltid gjort och sagt. I år tänkte jag att han skulle slippa smaka då vi alla vet att han inte gillar gröt och han ska absolut inte behöva spy för att visa det. När gröten äntligen var klar frågade jag vem som ville ha gröt med socker, kanel och mjölk och det ville tydligen båda grabbarna (tror sockret lockade ;) ha. Milo har alltid smakat förr på gröten men inte tyckt så vidare om den men igår åt båda grabbarna upp allt på tallriken. Jag blev så förvånad men mycket glad. Nu slipper jag äta gröt själv på julaftonmorgonen för Richard har också alltid hatat gröt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela