Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Så skilljer sig Alvin & Milo

Publicerad 2011-09-12 10:26:00 i Barnen <3

Med Alvin i magen:
Mådde illa på morgonen
Spydde varje morgon ca 1 gång
Mådde illa till vecka 19
Gick upp 13 kg
Alvin hade aldrig hicka i magen
Födde för tidigt i vecka 35
Förlossningen startade med vattenavgång

Med Milo i magen:
Mådde som mest illa på kvällen 
Mådde illa och spydde ca 10 ggr per dag 
Slutade må illa i ca vecka 20
Gick upp 8 kg
Hadde hicka ca varje dag i slutet av graviditeten
Födde i vecka 39
Förlossningen startade med värkar

Bebis Alvin:
Skrek och skulle ha mat direkt när han vaknade/blev hungrig.
Hatade att ligga på mage när man inte är tillräckligt stark för att kunna röra sig.
Älskade att bada från första stund.
Är varm av sig och låg i blöja hela sommaren.

Bebis Milo:
Behöver vakna till lite och kolla läget innan matdags.
Tycker om att ligga på mage och titta runt.
Tycker inte om att bada till en början och bli kall
Har för det mesta alltid kalla händer och fötter och hade alltid kläder på sig i sommar trots det varma vädret.

Alvin 3 dagar gammal

Milo 3 dagar gammal

Kommentarer

Postat av: Yohanna i Las Palmas

Publicerad 2011-09-13 00:17:45

Åh vilka sötisar. Hade precis tänkt att göra en liknande gärförerse mellan barnen. Kul

Halloj!

Kom förbi här från saratillings blogg och ville bara kika lite och säja hej.



Hälsningar

Yohanna

Postat av: Carro

Publicerad 2011-09-13 10:13:35

Ååh vilka sötnosar :)



Sv: nja, jaghar inte riktigt vant mig ännu. Men de kanske kommer :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela