Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Stormigt värre

Publicerad 2011-09-14 09:00:32 i Allmänt

img_3990 (MMS)

Den här blockerade min väg på väg till förskolan idag. Usch vilket väder vi har! Har ni också haft stormiga dagar ni som inte bor i Norrköping? I eftermiddag hoppas jag iallafall på att få se solen så vi kan ta en skogspromenad om det ute blåser. Blåser det finns väl risken att vi får en gren över oss som blåst av ett träd. Alvin är iallafall lämnad på förskolan trots träd som blockerat vår väg. Denna vecka har det faktiskt gått bra att lämna Alvin på fsk, jag har gått dit en kvart innan och följt med in och lekt lite sedan har jag sagt hej då och det har funkat. Idag skulle de ut i skogen (om de kommer fram). Får hoppas att det inte finns en massa lösa grenar som kan ramla ner på dom. Det kan vara lite läskigt nu faktiskt. Alvin har inte bara varit duktig på lämningen utan han har också börjat somna själv i sitt rum! Annars har vi alltid legat egemter i sängen med en bok tills han somnat men nu har vi alltså sagt godnatt efter sagan och gått in till oss och det har funkat. Han har då också sovit i sitt rum hela natten utan att komma in eller ropat på oss. Mammas stora kille! Milo har också sovit hela natten, han vaknade för mat kl 5 i morse. Det har varit en bra natt trots stormen med andra ord.

Kommentarer

Postat av: Arlene

Publicerad 2011-09-14 12:26:51

Nej då det är inte så farligt, jag pluggar bara på deltid. Tisdag och torsdag kväll 18.30-21.30. har jag lektioner, så jag är fortfarande hemma med Molly om dagarna och så slutar James tidigare dom dagarna, och tar barnen. Så det funkar perfekt för oss!

Hoppas pojkarna mår bättre!

Kram

Postat av: teessan

Publicerad 2011-09-15 09:03:30

vad rolgit när det går fram åt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela