Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Vad hände med amningen?

Publicerad 2011-10-01 06:41:59 i Allmänt

Milo ammades vid kl 20:00 i gårkväll och somnade någon timma efter och vaknar inte förrän en stund sedan, kl 6:00. Gissa hur fyllda mina bröst var (helt stenhårda) efter 10 timmars påfyllning av mjölk? Sedan äter han bara i 10 minuter (som vanligt) och somnar sedan om. Här ligger jag kvar med halvfyllda bröst liksom, vad gör jag då? Hoppas han vaknar hungrig snart igen? Är rädd att om han fortsätter äta med så här stora mellanrum och så lite att mjölken ska börja sina. För det gör den väl då? Blir man inte av med mjölken man har så måste man väl sluta producera mer?

Det här problemet hade jag inte med Alvin då han alltid var som en klocka och ammades var tredje/fjärde timma och kunde då äta i 45 minuter.

Hoppas nu att mjölken inte slutar produceras bara för att Milo äter så lite utan bara att de anpassas utifrån Milos ätvanor. Märker ju att jag har mycket mindre mjölk nu än med Alvin (vilket inte är så konstigt).

Kommentarer

Postat av: Arlene

Publicerad 2011-10-01 09:41:11

Jo du har rätt, men är du orolig kan du alltid pumpa ut det sista eller försök väcka honom så han kan äta färdigt. Men händer det bara nån gÅng ibland, skulle jag nog inte oroa mig för mycket. kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-10-03 10:28:58

Jag tror inte att det är någon fara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela