Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Stora killen går på pottan!

Publicerad 2011-10-26 08:50:45 i Alvin <3

Har varken i förrgår eller igår behövt byta en enda blöja på Alvin då han gått på pottan och uträtt sina behov. Jag är verkligen stolt över honom! Han säger till och med till på natten att han vill kissa på pottan.

I somras började han ju att både kissa och bajsa på pottan och han var verkligen jätte duktig. Men när lillebror föddes och vi flyttade hem från landet igen ville inte Alvin uträtta behoven på pottan längre. Han fick ju mer uppmärksamhet om jag bytta hans blöja.

Men nu mina kära bloggvänner är han tillbaka på banan igen. Hoppas det fortsätter så här nu och inte går tillbaka till blöjan igen denna gång.

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-10-26 10:32:00

Jaha jag trodde du va med. Men vilken hyvens mamma du har då ;) Ja du när åker vi igen? Skulle vilja åka nu innan jul igen men det händer lite saker i våra liv nu så jag vet inte om jag varken vill lägga grejjer på inredning eller andra saker. Det är inget hundra bestämt än när det kommer ske så vill inte berätta riktigt vad som är på g...men när det är hundra så ska jag berätta, kliffhanger ;)



Va skönt att det har gått över, för det är ju ett helvete asså. JAg kommer ihåg, låg bara och skakade och frös, även fast man hade typ 40 graders feber.

Kunde inte ens resa mig, fråga mig inte hur jag amma Gustaf för det kommer jag inte ihåg :)

Men det är skönt när det går över.

Vilket ruggigt väder vi har, jag som skulle vilja ta en långpromenad, röra på dököttet lite men det är ju så ruggigt. Föresten, vi försov oss i morse, helt otroligt.

Man ska ju inte behöva sätta klockan när man har småbarn men det måste jag visst, 09.16 vaknade Gustaf och jag flög upp ur sängen, helt otroligt.

Ska ju lämna tjejen på dagis kl 09. Usch hela dagen blir helt förstörd :/ Det är ju ioförsig skönt att de inte vaknar 5-6 men herregud vilka sjusovare...

Hoppas ni får en mysig dag! Kram

Postat av: tessan

Publicerad 2011-10-26 13:47:56

vad rolgit för er. Olivia gör allt förutom o bajsar på potten eller toan. så vi får ju byta böljor i alla fall och på natten har hon blöja med.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela