Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Första träffen på föräldrargruppen

Publicerad 2011-10-04 13:03:22 i Allmänt

Imorse efter vi lämnat Alvin på förskolan begav sig Milo och jag till öppnaförskolan för att träffa andra mammor med deras bebisar i ungefär samma ålder som Milo. Medelåldern på barnen var 3 månader så Milo var bland de yngre då han är 10 veckor och den äldsta var 14 veckor. Det var nästan bara grabbs där den här gången. Av 10 barn var det bara 2 flickor. När vi gick med Alvin var han ensam kille på ungefär lika många barn. Så olika det kan vara.

Denna gång pratade vi om förlossningen på mammagruppen (det var inga pappor där) och nästa gång ska vi testa på babymassage. Får se om Milo gillar det, Alvin gjorde ju det tillslut iallafall.

Efter vi varit på mammagruppen blev det att hämta hunden och ta en pw i skogen. Så härligt det är att ta promenader i skogen nu när det är så vackert med alla färger. Man blir så glad på något sätt.

Nu snart ska Alvin hämtas från förskolan, det blir att ta skogsvägen dit som blir en liten omväg men det är bara härligt. Sen ska vi gå och möta syrran och hennes hund för de ska vara barnvakt i em/kväll för jag och Richard ska då tillbaka till förskolan på föräldrarmöte. Det är det första föräldrarmötet sedan Alvin började där så det ska bli kul att träffa de andra barnens föräldrar osv.

Nae nu måste jag ta och kila om vi ska hinna med omvägen till förskolan.

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2011-10-04 14:34:17

Ja jag hoppas de löser sig.

Man känner sig verkligen urusel, men de är man ju inte såklart. Man kan ju inte rå för vad kroppen stöter ut för mjölk och heller inte att lillemannen kräks. Går ju inte göra nånting åt. :)

Så vi får försöka göra de bästa av situationen, huvudsaken han är nöjd och frisk :)



Sen äre bara ett pluss om amningen funkar och de verkar den göra nu. Ska ge mig på att låta bli och ge honom ersättning i några dagar får vi se hur han beter sig. Man märker ju på dom om dom behöver mera. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela