Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Besöker öppnaförskolan

Publicerad 2011-10-18 12:07:28 i Allmänt

Sitter just nu på öppna förskolan med föräldrargruppen. Det är vårt tredje möte som handlar om barnens språkutveckling. Man kan ju se på våra små barn (runt 3 månader) hur de lyssnar och tar in och svarar oss med joller och miner. Så häftigt det är att se bär de är så små tycker jag. Det är också kul att se hur folk runt omkring (även vi själva) ändrar röstläge när de ska prata med Milo. Det blir "baby talk" på deras nivå som bebisar verkar uppfatta och reagera på mer än när vi pratar "normalt".

Nu sitter vi i ring och läser och sjunger rim och ramsor för barnen och Milo babblar på han med. Just nu ligger han och tittar på de andra barnen.

Kommentarer

Postat av: teessan

Publicerad 2011-10-18 18:48:41

ser ut som om ni har det mycket trevligt när ni ses.

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-10-18 19:31:15

Jo det va riktigt gott och mysigt.

Älskar kalas och andra högtider då man samlas hela familjen. Jag är väldigt sällskapssjuk, gillar att ha folk om kring mig. Om det är nån dag man inte har nått spec. för sig blir jag lite rastlös :)

Men det är ju tur man har småknodden.

Nae jag har inte det, har planerat till januari, men det finns inga förskolor här ute i Svärtinge lediga föräns det öppnar ett nytt i April så vi får se. Sen har jag nog inte så mycket att gå tillbaka till. För jag gick ju bara på timmar på ÖB och nu har de gjort massa nerskärningar, tyvärr. Så har du ett jobb i bakfickan så säg till ;)



Jag vet ingen annan som blogar vad jag kan komma på, vet du det så säg till :) Så kul att läsa...

Nu ska Gustaf sova här. Ha en mysig kväll! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela