Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Baka en kaka

Publicerad 2011-10-02 16:10:54 i Allmänt

img_7141 (MMS)

Alvin hjälper till i köket när vi står och bakar muffins. Det blev choklad muffins denna gång men nästa gång blir det saffransmuffins. Vi tittade på Go kväll igår och såg när de bakade lakritsmuffins med maräng och strösel på som såg himla goda ut och säkert passar bra till våra barnträffar. Idag är det nämligen kusin Sofi med familj som varit här och fikat på våra muffins. De hade med sig ett varsitt paket till Alvin och Milo som innehåll en body till Milo och målarblock med kritor till Alvin. Alvin satt och målade en hel del under besöket men lekte också med sina sysslingar såklart. När Alvin var liten fick vi låna en massa grejer som babysitter, kläder och badkar som vi nu lämnade tillbaka då vi hunnit samlat på oss en hel del själva. Nu wokas det för fullt här hemma på lövbiff, färsk svamp, lök och grönsaker tillsammans med nudlar.  När vi har ätit vår thaiinspererande gryta ska vi träffa kompisarna som bor tre gator bort. Det blir att träffas i parken och busa som vanligt. Det tycker barnen är kul!

Kommentarer

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-10-02 22:15:36

Hade man bara haft en ugn så hahhaa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela