Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Milo kan!

Publicerad 2011-11-10 08:23:31 i Milo <3

Milo greppar så duktigt och medvetet nu. Första gången var i söndags när han låg i gymmet och lekte. Helt plötsligt tar han tag i den lilla "spegeln" som ligger där och för till sin mun. Jag la även dit andra leksaker för att se om han kunde göra om det och mycket riktigt tog han även de till munnen. Efter detta tillfälle tar han tag i det mesta och för direkt till mun. Lägger jag honom vid mig brukar han dra tag i min näsa.

Tror det kliar en del i munnen på honom nu när tänderna snart ska komma. Han har börjat dregla en massa och han tuggar på allt som kommer i hans väg. Han byter till och med ut nappen till bitringen nu. Nappen vill han nästan bara ha när han är trött. Nu kan han ju också ta tag i bitringen själv och tugga vilket blir lite enklare för honom än att jag ska sitta och föra den i och ur munnen då blir det ju inte som han kanske vill ha det.

Det märks att min lilla bebis börjar bli stor. Kan han inte alltid få vara en bebis? Jag ÄLSKAR bebisar! Varför ska de bli stora så fort?

 

image description

 

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2011-11-10 08:44:43

vad duktig han är :)

Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★

Publicerad 2011-11-10 13:27:27

Min lilla Nova har oxå börjat greppa tag medvetet. När hon ligger i babygymmet så drar hon i giraffen som händer där (eftersom han är längst och hon når den bäst) sedan ska han in i munnen. Idag tog hon tag i en annan leksak som låg bredvid henne! Så roligt :)

Postat av: tessan

Publicerad 2011-11-10 14:50:06

ja vad duktig kille du har där hemma... Jo det är ju tuvär så att dom växer upp efter ett tag. dom är ju inte alltis så där små o söta o kan inte säga i mot. den tiden kommer rätt fort. kan tänka mig att man tänker helt anorlunda med ner två attman vill att allt sak gå mer långsamt medans med första så vart man så stålt för minsta lila dom utvecklades och man väntade så tills dom kunde kryppa sedan gå och så vidare. Men ett tag till så kommer na ju ändå va liten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela