Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Milo 4 månader

Publicerad 2011-11-22 08:01:00 i Milo <3

Ikväll blir min lille Milo hela 4 månader gammal. Detta firas såklart med ett smakprov på potatispure, det blir alltså första gången Milo får smaka på mat. Igår fick han dock smaka gröt för första gången vilket han verkade gilla. hela tre teskedar slank ner.

Tiden bara springer iväg och Milo har hunnit bli så stor. Jag önskar inget hellre än att det fanns en pausknapp, snacka om att jag skulle amvända den direkt. Om man tyckte det gick fort med sitt första barn vänta då bara till ert andra. Undrar om det går ännu fortare med sitt tredje osv?



Milos utveckling denna månad:


Rörelser

  • Kan vända sig från rygg till mage och från mage till rygg.
  • Sitter med händerna som stöd.
  • Fötter och ben kan stödja kroppens vikt om du håller barnet stående.
  • Kan sträcka ut en hand.
  • Kan flytta ett föremål från den ena handen till den andra.
  • Använder händerna som ett par krattor.

Syn

  • Har fullt utvecklat färgseende.
  • Synen har utvecklats så att det ser bättre på längre avstånd.
  • Synen har utvecklats så att barnet lättare kan följa föremål som rör sig.

Kommunikation

  • Börjar reagerar på sitt eget namn.
  • Börjar reagera på ordet nej.
  • Känner skillnad på tonen i din röst, om du är arg eller glad.
  • Reagerar på ljud och röster genom att ge ifrån sig ljud.
  • Använder rösten för att uttrycka om han eller hon är glad eller arg.
  • Jollrar.

Emotionellt, socialt och mentalt

  • Kan hitta föremål som är delvis gömda .
  • Undersöker saker med mun och händer.
  • Barnet försöker nå föremål som finns utanför dess räckvidd.
  • Tycker om lekar.
  • Intresserar sig för sin egen spegelbild.
  • Reagerar på känslouttryck från andra människor




Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-11-22 09:25:26

Naaw lille sötisen :) Ja vill pausa där leon är nu, i just lööööve den här åldern.

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-11-22 21:16:57

Grattis!! Men det är skrämmande hur fort det gått

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela