Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Imse vimse spindel!

Publicerad 2011-11-01 14:15:57 i Alvin <3

"Imse vimse spindel" var den första sången som Alvin lärde sig rörelserna till och han älskade den. Det var en favorit till en början men ganska snart lärde han sig rörelser till andra sånger med som "ut och jaga lejon" och "i ett hus i skogens slut". Allt detta lärde han sig för över ett år sedan men inte förrän nu har han börjat att sjunga med och då börjar han med "Imse vimse spindel" igen. När det är film på här hemma där de sjunger i sjunger Alvin mer än gärna med, inte så mycket med ord då han inte kan utan mer att han ljudar med rytmen och ibland får han med ett ord då och då. Han har verkligen jätte roligt när han sjunger och han blir bara bättre och bättre för varje dag. Det är så kul att se hans utveckling och kan inte låta bli och fantisera om när både Alvin och Milo springer omkring här i vardagsrummet sjungandes och dansandes tillsammans. <3

Kommentarer

Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!!

Publicerad 2011-11-01 17:41:29

Tore kan göra små spindlar när man sjunger ... men sen börjar han dansa istället ;)

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-11-01 22:00:26

Duktig han är!



Hon är utan blöja här hemma. På dagis får det vänta. Vill inte stressa henne =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela