Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Babymassage

Publicerad 2011-11-08 10:49:26 i Milo <3

Idag började massagekursen på öppna förskolan. Milo tyckte om massagen redan från start. Det är så roligt när barnen visar så tydligt att de gillar något eftersom de inte kan säga det med ord. Vi fick en babyolja som är ekologisk och parfymfri. Det är viktigt att använda en bra olja, en olja som sjunker in i huden och inte bara lägger sig som ett kladdigt lager på ytan. Milo och alla de andra barnen lät oss mammor massera dom under hela passet. Milo låg och babbla och kissade lite då och då men som tur var är jag van och täckte strålen varje gång. De andra mammorna (speciellt de nyblivna) fick en kisstråle på sig lite då och då.

Milo har blivit en riktig babbelpelle och ligger gärna och jollrar för sig själv. Som tur var vaknade vi allihopa av det i morse då det visade sig att Richard försovit sig. Tack vare Milo kom han ändå i tid till jobbet. Det får vi tacka för.

Nu längtar vi till nästa massagepass som är nästa tisdag (totalt 5 ggr). Och ikväll har jag mitt första träningspass att utföra på Friskis & Svettis, fasen vad skönt det känns. Jag är verkligen taggad nu! Får hoppas det är kul med.

 

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-11-08 11:46:33

vad sak du gå på för slags pass??



vad rolgit det låter med en sådan kurs det skuell moh jag med vilja gå...

Postat av: Tess

Publicerad 2011-11-08 12:57:33

Tack för din fina kommentar!

Vad kul med babymassage, det vill jag nog också gå på sen :)

Postat av: tessan

Publicerad 2011-11-08 19:34:12

håller med dig. jag känner inte häller för körkort men Robban tycker o vill att jag ska sakfa mig ett så är väl planer för det i alla fall. vill man flytta till hus elle r utanför stan kan det ju vara bra med ett med tanke på bussarna . håller med dig . dumt att höjapriser när dom inte kan hålla sin tider.



ja du jag hade också kort på friskis men bara gym för tjejkompisen jag började i hopp med ville inte gå på pass man jag skuell vilja gå o tästa i alla fall. Jag gick ju även på lördag med Olivia på förälderbarngympan det är o rekomendera gå på det med Alvin hankommer o älska det jag lovar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela