Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Syskonvagn

Publicerad 2011-05-02 18:47:49 i Familjeliv

Jag funderar och funderar och har mig angående en syskonvagn. Alvin kommer ju vara 26 månader (2 år och 2 månader) när syskonet kommer. Kommer han då behöva vagn när han är två år eller inte är min fråga? Jag åker ju kollektivt och då krävs det ju att Alvin sitter still/fast. Vi är ofta ute och går på långa promenader och då krävs det av Alvin att orka med. Alvin springer omkring som en vilde nu och går överallt men inte dit vi ska, då krävs det en vagn för att komma fram. Ja ni ser det känns som att en syskonvagn kommer behövas åt oss i sommar. Men då blir nästa fråga vilken syskonvagn ska man ha? En tvillingvagn/dubbelvagn känns för klumpig och stor då jag hellre vill ha något smidigare och lättare att köra men den är ju billigare. Den ända syskonvagn jag då kan tänka mig att köpa är en Phil and Teds men då får man lägga lite mer pengar. Då kommer nästa fråga, hur länge kommer vagnen behövas? Ett halvår/ ett år? Men då är det positiva att man kan ta bort liggdelen och bara använda vagnen som en enkel sittvagn. Ja en Phil and Teds känns helt klart bäst för oss!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-05-02 19:35:54

Vi hade en syskonvagn och den var jättetung att dra i backarna, men vi hade nytta av den länge tex när vi gick på marknader och promenader. Camilla köpte den av oss och hon hade haft en syskonvagn där barnet sitter framför sitt syskon och hennes barn trivdes inte i den. Den som sitter bakom ser ingenting. Så jag rekomenderar en lätt vagn som syskonen sitter egemter varandra i. Kramisar

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-05-02 21:20:17

detta med vagndjungeln!!



det gör alla här runt v 30 för å kolla så man inte har gravdiabetes.

ja det känns att bara gå en liten bit, flåsar som om jag haft ett träningspass:S

Postat av: Jejje

Publicerad 2011-05-02 21:38:32

Den vagnen är ju både snygg och verkar smidig.. Men håller dock med Helena med att det ena barnet (i det här fallet antagligen Alvin då när dom sitter båda två sen) inte ser något framåt.. Men om Alvin fortfarande sover middag när den nya bebisen kommer så behövs det ju en vagn som båda kan sova i.

Syrran hade ju vanlig vagn med ståbräda till Filip. Fast hon ångrar sig lite nu i efterhand för det hände att fille somnade ståendes när dom gick långt.



Att hitta rätt vagn i den här djungeln är tusan inte lätt ;) Lycka till! Kolla begagnande Phil & Ted vagnar då?

Postat av: Jejje

Publicerad 2011-05-02 21:43:22

åååh men skit dator. Ja hade precis skrivit en lång kommentar så kom den inte med. Även fast ja klickade på "kommentera".

Jag tycker iaf Phil & ted vagnen är helsnygg och verkar smidig, framförallt om man kan ta bort liggdelen till den ena sen oxå. det visste jag inte.

Men ja håller med Helena om att då ser ju inte den ena bebisen nått ( i det här fallet antagligen Alvin som kommer sitta där sen när båda sitter?)



Syrran hade vanlig vagn till nr 2 o körde med ståbräda till Filip. Vilket hon ångrar sig såhär i efterhand för det hände att fille somnade ståendes ibland när dom va ute o gick, långt..

Men sover alvin fortfarande middag när bebisen kommer så kanske det är bäst med tvillingvagn, annars ståbräda kanske för er?



Den här vagndjungeln är inte lätt ;) Kraaaaaaam

Postat av: Jejje

Publicerad 2011-05-02 21:46:12

Ok, sarah förlåt om du får hundra kommentarer ifrån mig nu men jag kan inte själv se att dom kommit in på din sida. Skumt!



Nu har ja skrivit 2 st och ser ingen. Borde kanske kopiera denna gång ifall det försvinner igen haha...



Jag håller med Helena om att den ena bebisen kommer ju inte se något framåt , men det posititva med Phil o ted vagnen är ju att den är ju så grymt snygg. Och verkar ju jättesmidig.

Men om Alvin inte sover middag när bebis nr 2 kommer så kanske det räcker med ståbräda till en vanlig vagn?

Fy för denna vagndjungel alltså ;) Haha.. Kram på er

Postat av: Therese

Publicerad 2011-05-03 12:35:26

Samma funderingar här... Svårt med barnvagnsdjungeln. Men en syskonvagn behövs absolut, Alfred kommer att vara 2,6 när syskonet kommer och jag vill kunna fortsätta promenera :)

Postat av: Gabriella

Publicerad 2011-05-08 14:45:04

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela