Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Förvärkar! Inatt kände jag av förvärkar fö...

Publicerad 2011-05-16 07:28:30 i Allmänt

img_6372 (MMS)

Förvärkar! Inatt kände jag av förvärkar för första gången. Det som skrämmer mig är att jag bara är i v 30 (29+5) men jag läste ju om att det är normalt i v 30. Fick som mensvärk och var tvungen att googla direkt. Hade man sammandragningar samtidigt skulle man börja ta det lugnt, annars var det ingen fara. Såklart kände jag på magen och den var stenhård (=sd). Grejen är ju att jag fick onda förvärkar när jag väntade Alvin i v 34 (33+6) och han föddes sen i v 36 (35+4). Vill inte föda ännu tidigare denna gång liksom, inte för att det måste betyda det men det gör mig orolig. Hoppas på att bebisen iallafall stannar i magen till v 38. Tur att vi ska träffa barnmorskan imorgon så jag för ventilera mig lite!

Kommentarer

Postat av: sanna -saos.blogg.se

Publicerad 2011-05-16 10:39:32

Jag kom inte riktigt ihåg när det började för mig förra gången men jag hade förvärkar tidigt som attan då, men som tur var föddes sonen inte förns dagen innan BF ändå, men man vet ju aldrig, klart man blir orolig!



svar javisst var den söt! Jag dog lite när jag såg den! Jo den är i storlek 74 & med mina beräkningar borde hon kunna ha den till våren/tidig sommar om hon föds den 11 sept. som är BF. :) Iaf om hon följer sonens kurva han hade och han är ganska kort i rocken...

Postat av: Jejje

Publicerad 2011-05-16 10:44:08

Oj läskigt. Får verkligen hoppas den ligger kvar ett bra tag till där inne. Hur gick det hos bm idag då? (om du varit där än)

Yes Leon går 9-14 tis-tor men just den här v så ska vi till sthlm på onsdag, så han har tagit ledigt. Men som det ser ut nu så verkar han bli sjuk :(



Kram

Postat av: Sabina

Publicerad 2011-05-16 16:00:14

SV; Tackar (:

Grattis i förskott då, antar jag ;P haha



Hur mår magen då? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela