Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Två "onödiga" läkarbesök! Igår var vi iväg...

Publicerad 2011-03-01 11:32:54 i Allmänt

img_7577 (MMS)

Två "onödiga" läkarbesök! Igår var vi iväg med Alvin till doktorn som bara konstatera att Alvin fått ännu ett virus. Första frågan var: har Alvin börjat på fsk? Ja för 1 1/2 månad sedan. Då svarade doktorn med: då ses vi nog snart igen. Din son bygger upp sitt emunförsvar och kommer dra på sig en massa olika virus nu. Ja men det låter ju jätte kul Däremot fick ha ju faktiskt "luft utvidgande hostmedicin" utskriven vilket ifs var bra. Feber har han hela tiden över 39,5 som går ner till 38 med febernedsättande. Själv mår jag oxå piss. Huvudvärk, förkylning, hosta, ont i bihållor mm. Ändå åkte jag ner på mitt läkarbesök på MVC. Alvins farmor fick vara barnvakt under besöket vilket bara tog typ tre minuter. Läkaren konstaterade bara att detta är en ny graviditet vilket betyder att jag inte behöver föda för tidigt denna gång (Alvin föddes i v35+4). Dock skulle jag ta det lugnt med ev jobb och bära på alvin så lite som möjligt (vilket jag redan gör). Imorgon blir det ännu ett besök på MVC då vi ska på RUL. Hoppas det kommer kännas mer givande!

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-03-01 15:48:00

vilken MVC går du på. Ja visdt blir man fustrerad när läkaren säger så det var näsatn det svaret vi fick med ja det är ett virus. ju högre feber desto bätre imunförsvar har dom säger hon o skratar till mig typ. inget vidare roligt. och så vart man typ dum förklarad som förälder då när vi var o hon skuell läxa upp mig typ.

Postat av: tessan

Publicerad 2011-03-01 15:48:32

hoppas eran läkare var trevligare i alla fall

Postat av: Natta

Publicerad 2011-03-01 17:00:55

Låter inge roligt alls! Har själv också åkt på en skaplig förkylning med hosta och halsont. Det sittr ju i så himla länge och får ju i dom flesta fall ett 'x' antal följdsjukdommar, så det känns ju som att man aldrig blir frisk :( Krya på er!

Postat av: tessan

Publicerad 2011-03-01 17:26:11

nu är det bra med olivia o vi hoppas det håller i sig med. men det tog öven en veckan inna det släpte. jo jag hoppas vi kommer i gång nu o att jag känner mig motiverad till det så jag itne lägger ner. men klart vi kan köra i hopp någon gång. är bara trevligt med att träna i hopp med någon

Postat av: Lina

Publicerad 2011-03-01 19:07:32

Mysigt med ultra imorgon!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela