Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Åh så rullar vi in i vecka 24 också. Tiden...

Publicerad 2011-03-30 09:49:22 i Allmänt

img_9249 (MMS)

Åh så rullar vi in i vecka 24 också. Tiden bara springer iväg och magen växer med farten den med. Börjar vilja att tiden ska stanna upp ett tag så man hinner ta in allting. Det snurrar så många tankar i mitt huvud just nu. Tänk att man ska bli två barns mamma! Hur ska man få tid med allt? Vad kommer Alvin tycka om att bli storebror? Tänk om vi får ett kolikbarn, hur kommer familjen ta det? Som sagt många frågor. Bebisen i magen är väldigt aktiv. Den förflyttar sig så h*n sparkar både på vänster sida och höger och helt plötsligt sparkar h*n neråt. Stackars alla mina organ som blir träffade ibland, det känns faktiskt! Kissnödig har jag börjat att bli hela tiden igen Har börjat springa på natten nu igen med. Trodde den biten var över men icke! Bebisen är nu ca 32 cm lång och väger ca 700 g.  H*n kan känna igen Syskons röster nu. Så Alvin har den väl hört massor av nu. Det börjar bli trångt i magen nu men det finns fortfarande plats för livliga rörelser. Skulle bebisen födas nu skulle den ha 25% chans att överleva.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-30 20:52:17

Vilka kakmonster ni är :D Welcome to da club haha. Vi kan starta klockaretorps cafe? Va sägs ;)

Grabbarna här hemma är sjuka, lasse är nog värst.

Annars är det bra. Med er? Kram

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-03-30 21:19:05

Jag har precis samma tankar som du. Lite skrämmande att man ska få 2 barn att älska o ta hand om =)

Postat av: Helenas Hem

Publicerad 2011-03-30 21:30:38

Vilken fin mage! :)

Jag hade sådana tankar vid varje graviditet, men det funkar ju bra att ha 4 också! Men jag har ju lite spridning på mina förstås... hihi

KRAM

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-03-30 22:35:20

Äh, din mage är ju hur fin som helst!

Postat av: Millah

Publicerad 2011-03-31 06:15:27

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-03-31 07:15:41

Det är enkelt, jag brukar göra på olika sätt, men oftast brukar jag lägga steken i grillolja, typ honungsolja gillar jag, och jag brukar ha den liggandes i olja i 2-3 dagar i kylen..



Sen när jag ska göra i ordning den, så steker jag den på hög värme på alla sidorna för att den ska få en fin färg, och sen in i ugnen.. Jag har alltid en plåt under steken som det är vatten i så inte steken blir torr.. Sen brukar jag ha på "steam" sista halvtimmen på ugnen, men vet inte om alla har steam på sin :P Det blir jättesaftigt och gott av det :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela