Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Frågor och svar angående graviditet nr 2

Publicerad 2011-06-23 12:44:18 i Graviditet nr 2

1. När fick du reda på att du var gravid?

När vi kom hem från resan till Egypten så någon gång i slutet på november (har datumet uppskrivet hemma).

2. Hur gammal var du?

Nyss fyllda 25 år.

3. Hur tog din partner det?

Det var planerat så det blev ingen chock direkt men det var fortfarande lite pirigt med det glada beskedet.

4. Har du mycket illamående?

Ja minst sagt. fick kräkas ca 10 ggr per dag ibörjan, efter medicinering 2 ggr per dag till v 22. Nu i slutet av graviditeten har illamåendet kommit tillbaka.

5. Har du mycket halsbränna?

Ja det kommer lite då och då, mer under denna graviditiet än första iallafall.

6. Har du blivit mer känslig?

Ja lite känligare är man säkert men det är inget jag märkbart känner igen.

7. När kände du bebisens första sparkar?

De kom väldigt tidigt i gemförelse med första graviditeten. Ca i vecka 12 fulla veckor redan (med Alvin i v 19).

8. Är du ofta orolig?

Nae det kan jag inte påstå. Har aldrig tänkt att idag har jag inte kännt bebis eller undrar om allt är bra där inne utan allt har bara kännts bra. Nu mot slutet tänker man ju såklart mycket på fl vilket kan vara lite oroande förstårs då man inte har någon kontroll själv över vad som händer under förlossningen.

9. Sparkar bebisen mycket?

Ja verkligen. Båda barnen har varit mycket livliga i magen (kanske därför jag inte behövt oroa mig?). Nu när platsen inte är stor i magen är det mer rörelser o starka buffar än sparkar.

10. Har du börjat läcka bröstmjölk?

Jajemen!

11. Har du fått bristningar?

Nej, och jag hoppas de håller sig borta tills det är dags för fl.

12. Hur många Ultraljud har du gjort?

2 st än så länge.

13. Hur vill du att din förlossning ska se ut?

Jag hade en jätte bra förlossning förra gången som jag även hoppas på denna gång (såklart får det ju gå fortare denna gång). Med Alvin gick först vattnet som jag hoppas på även denna gång för då vet man ju att det är på gång. Sen kom värkarna som jag tog ryggmärgsbedövning mot så de inte gjorde lika ont vilket jag önskar denna gång med och till slut började krystvärkarna (som kroppen styrde själv då jag trodde jag behövde göra nr 2) och efter 30 minuter var våran son ute. En liknade förlossning skulle jag gärna ha!

14. Vill du föda vaginalt eller kejsarsnitt?

Jag vill föda vaginalt precis som förra gången så det håller jag tummarna för.

15. Tror du det blir en pojke eller flicka?

Har inga känningar alls vilket jag inte hade med Alvin heller men enligt statistiken (min egna) blir det en pojke.

16. När har du BF?

27 Juli

17. Har du fått någon hormonrand på magen?

Nej ingen alls men med Alvin hade jag en jätte ljus från naveln och ner som snabbt försvann efter fl.

18. Är du orolig inför förlossningen?

Som sagt så är det ju lite oroande då man inte riktigt kan styra den själv. Man kan ju aldrig veta hur det går men jag hoppas på det bästa och försöker tänka positivt fast jag ibland undrar hur jag kunde ge mig in på detta igen.

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-06-24 10:55:30

Denna frågelista tar jag gärna med mig om det är okej?

Postat av: Emily

Publicerad 2011-07-12 22:45:51

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela