Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Potträning

Publicerad 2011-07-14 09:16:05 i Alvin <3

I sommar har Alvin fått springa runt naken mest hela tiden på tomten och då har jag haft pottan framme som han kan utnjuttja om han blir nödig. Jag har inte tvingat honom sätta sig där eller knappt visat honom den när han väl kissat i det fria men han vet att den finns där på samma plats och att man använder den för att uträtta sina behov i den dvs kissa och bajsa. Nu har Alvin varit så duktig att han trots kläder på sig sätter sig på pottan för att uträtta sina behov. Han tar då alltså av sig byxor och blöja för att sätta sig på pottan och kissa/bajsa. Igår användes inte en enda blöja (trots att han hade det på sig) för kiss eller bajs. Snacka om att jag är en lycklg mamma som hoppas att Alvin är torr (blöjfri) till hösten.



(Blir det inkomster blir det utgifter)

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-07-14 09:53:39

förstår det . hoppas det går vägen .

Postat av: Lina

Publicerad 2011-07-14 20:51:25

Det där låter ju toppen, va kul ! jag har oxå köpt en, men den är läskig att sitta på tycker milou. men hon får bekanta sig så satsar vi med på nästa sommar. lagom ålder o bra årstid!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela