Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

MVC besök, lunch & shopping på stan.

Publicerad 2011-07-12 13:51:40 i Allmänt

img_6801 (MMS)

MVC besök, lunch & shopping på stan. I förmiddags åkte jag, Alvin, mormor och moster ner till stan för att först besöka barnmorskan där jag fick väga mig, mäta magen, lyssna på lillfisens <3ljud  och ta blodprov. Jag hade som vanligt inte gått upp något men magen hade växt en cm så det var ingen fara. <3ljudet låg på 144 fina men blodprovet visade dåligt järnvärde trots all intag av jordgubbar, blåbär och leverpastej. Så det första vi gjorde var att ta en lunch på Trädgår'n där hela kycklingtallriken var övertäckt med färsk persilja. Jag valde nämligen att äta frasiga kycklingbröst med rostad potatis vilket var himla gott. Nu hoppas jag att blodvärdet är på väg upp iallafall, ska försöka äta persilja till all matintag nu. Sedan blev det lite shopping på stan närmare sagt Polarn och Pyret. Där blev det tre par byxor, tre par strumpor och två par tröjor, där hälften var ifrån mormor. Nu blir pojken fin i höst med!

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-07-12 15:55:38

Va mysigt :) Passa på att verkligen njuta sista dagarna själv med Alvin hehe.

Hans mormor kan väl köpa till Leon nästa gång haha, bortskämda Alvin;)



Kram från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela