Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid vecka 40.

Publicerad 2011-07-20 09:17:28 i Allmänt

img_0071 (MMS)

Gravid vecka 40. Sista gravidveckan! Nu är det bara dagar kvar tills beräknat datum. Tyvärr är det bara ca 5% som föder på bf så vi får se om vi blir en av dom. Känner på mig att jag kommer gå över då det känns som jag fått det värsta av allt under denna graviditet. Varför skulle jag få någon tur nu? Okey ska försöka vara lite positiv. Önskade bara att bebis ville lämna sin trygga tillvaro nu. Annars har jag fått många fina komplimanger om magen, klart mig från bristningar och bara gått upp ca 8 kg vilket känns bra. Snacka om att man går i väntans tider nu, jag bara letar tecken på att fl ska vara igång! Ser att magen sjunkit, tror slemproppen (en del iaf) gått och har haft onda sammandragningar. Nu ska jag äta rätt (det vanliga), vila för att sedan möta första värken med mod!

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-07-20 10:03:04

jo din mage är väldigt fin. vilken tur du har som inte fott några vristningar jag har fortfarande kvar efter jag var med olivia så jag hoppas att jag inte får några mer denna gång. ja är du lika nervös denna gågn inför förlosningen?

Postat av: Viktkamp

Publicerad 2011-07-20 15:13:20

spännande =) Lycka till och hoppas förlossningen kommer igång snart =)

Postat av: tessan

Publicerad 2011-07-20 18:21:00

ne alal jobbar ju dom med så det är lite svårt för dom att kunna ha henne man hon är inte på dagiset allt för mcyket tycker jag vi hinner ändå med att hitta på en massa saker o gör ut flykter.



Ja du vet inte har inte tänkt så mycket på Fl än. tar det som det kommer man det är ju som du säger man är ju med på ett annat sätt denna gång o vet ju hur det sak gå till eller gick till då.

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-07-21 09:39:05

Skönt att inte ha gått upp så mycket. Jag gick upp ett gäng kilon men har ju redan blivit av med 10 av dem så det känns helt ok ändå. Håller tummarna för att bebisen är på gång för er okså snart. :)

Postat av: Helenas Hem -mamma till 5 i dec

Publicerad 2011-07-21 09:54:43

Oj då är jag en av de procenten, födde senaste på exakt bf. :) Men det kändes som jag gick över tiden...



SKÖNT för det att inte ha en massa extra kilon att bli av med. Jag har väl redan ökat 8 kg..har inte vägt mej på att tag.

FIIIN mage har du iaf och vad skönt att slippa bristningar. Jag fick alla mina bristningar första graviditeten (när jag var 20 år) inga senare.

KRAM

Postat av: ★ Katta- Mamma till Isabelle, Melvin & Nova ★

Publicerad 2011-07-22 22:37:29

Fin mage =) Jag skulle me varit gravid än. Men våran flicka bestämde sig för att kika ut i v37+6 i en jäkla fart =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela