Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Mera julklappar

Publicerad 2011-12-09 11:31:50 i Me, My self and I

Igår fick jag en del julklappar med mig hem från stan både till kusinerna och till barnen. Till Alvin handlade jag en skjorta, hängslen och en fluga att ha på sig på julafton och till Milo blev det en haklapp, nappar och strumpor. Sedan hittade jag en dö mysig tröja på Gina tricot där jag fick ett presentkort när jag fyllde år. När vi var klara med julhandeln tog vi en fika på expresso house och myste med muffins och läsk. Var hemma någon gång över nio och gissa om jag blev pass när ett rådjur sprang förbi mig när jag klev av bussen. :-)

Idag blir det vääääldigt lugnt då ungarna är sjukare idag. Alvin hade hög feber i natt och yrade en massa och när han väl somnade vaknade Milo och var hungrig och när han somnade om vaknade Alvin igen, ja ni förstår? Detta ledde till 1 1/2 timmas sömn totalt för mig inatt. Som tur var hade Richard sovmorgon så jag kunde sova från 7-9 imorse iallafall.

Imorgon fyller kusinen 15 år så vi får se om vi kommer iväg till då båda barnen har feber idag. Kommer inte ihåg när jag träffade släkten sist då barnen alltid är sjuka när det ska firas något. Hoppas vi kommer iväg imorgon men det känns som att chansen är rätt liten.

Nu ska det fortsättas baka här hemma som Alvin älskar och tjatar om hela tiden.

Trevlig helg på er!

 

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-12-09 16:08:19

ja tänk om man haft orken att gå på stan i går hade nog varit något har aldrig varit ner när dom haft så där extra öppet till jul. För jag har några julklappar till att in handla.



Tråkigt att dom är jsuka inget roligt. det där lider med er som har sjuka barn ofta peppar peppar ta i trä så är inte Olivia sjuk ofta men när hon blir det så är hon riält sjuk. Bar o hoppas att dom blir friska till helgen så ni kan träffa släkten roligt att göra det i bland med. Här hoppas vi på att hon håller isg så frisk som hon är nu så hon kan gå på tisdag till förskolan så hon kan va med på luciatåget.

Postat av: Malin

Publicerad 2011-12-09 19:18:50

Kom in på din blogg av en slump så jag tänkte jag skulle säga hej. Såg att vi båda dessutom bor i Norrköping. Trevlig helg!

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-12-09 20:56:14

Ja det kommer nog bli riktigt häftigt!

Han är ju i spelvärlden...

Så Henka och hans kompanjon Erik har startat ett spelbolag.

Och eftersom svenska spel har monopol på de så får de inte drivas från Sverige, därav flytt till Malta :-)

Till en början kommer jag va hemma med barnen.

De börjar skola/dagis i oktober nästa år så fram tills dess blir jag hemmafru ;-P sen får vi se vad jag hittar på om jag hittar nått jobb, kanske startar nått eget kul eller förblir lyxhustru, hihi!

Så jag hoppas på ett underbart äventyr...



Gud va duktig du är med julklapparna, snart klar!

Du ger mig panik, när ska jag hinna köpa alla?

Åker ju på semester en vecka på söndag och sen har jag bara sex dagar på mig, men dt fixar jag, hoppas jag iallafall ;-)

Ha en supermysig fredagkväll! Kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela