Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Julstök

Publicerad 2011-12-19 12:14:04 i Allmänt

Snart är det jul, 5 dagar kvar nu.

Dagen började vi med lite tomtegröt som jag tillagade igår. Än så länge är det bara jag och Alvin som äter det då Richard inte tycker om gröt över huvudtaget och Milo är för liten. Han får nöja sig med havregrynsgröt.

Nu har vi börjat med julstädningen i köket där vi rensar och städar lådor och skåp. Ugnen, kylen, frysen och fläkten blev vi klara med förra veckan. Sedan är det dags att byta sängkläder igen.

Efter städningen ska vi skita ner köket igen med lite julbak. Vi ska laga knäck, polka/choklad kakor och knäckbrownies som vi ska ta med och bjuda på julafton.

Sedan ska vi avsluta dagen med att slå in de sista klapparna och eventuellt julpyssla lite. Får se vad som hinns med.

Snart är det jul! :-)

 

 

Kommentarer

Postat av: britta bloggar

Publicerad 2011-12-19 21:58:22

Nu har jag dragit vinnare av nappflaskorna i tävlingen i samarbete med MAM! Kika in för att se om du vann och passa på att tävla om 250 kr från 4mom.se!

Postat av: tessan

Publicerad 2011-12-20 16:35:02

ja tänka sig att tidne går så fort nu när det bara är några dagr kvar. här hemma tänkte jag ta tag i allt på torsagd för vi ska ha alla här i jul..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela