Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

3 dagar kvar till jul

Publicerad 2011-12-21 08:37:59 i Allmänt

Snart är julen här ändats 3 dagar kvar nu. Jippi!

Jag ser fram och längtar till jul nu och det är flera år sedan sist. Året pappa dog delvis 2008 hoppade vi över julen då det kändes helt sjukt att fira utan pappa. Vi drog istället till varmare breddgrader och firade inte alls. Året efter hade vi helt plötsligt en bebis i familjen delvis Alvin och vi skulle fira jul igen men det kändes fortfarande konstigt. Förra året var jag gravid och mådde skit som ni kanske kommer ihåg och jag kunde knappt ta mig ur soffan utan att spy vilket betyder ingen gran, bak eller något. I år där emot känns det KUL att fira jul igen. Ännu en bebis har tillökat familjen, jag mår bra och Alvin är stor nog att uppskatta julen. Hemma har vi gran, julgodis, tv-kalender mm allt för att Alvin ska tycka det är mysigt och fint som han säger. Det känns mysigt och kul även att julen väcker just tankar kring min pappa, hur mycket man saknar honom osv.

Som sagt nedräkningen har börjat! :-)

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2011-12-21 08:55:51

Skönt att julen känns bra igen, men visst väcker julen mycket tankar på dem som inte är med längre. Saknade blir så mycket större när man ska umgås...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela