Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Jag är så smart!

Publicerad 2011-08-13 09:30:06 i Allmänt

img_9174 (MMS)

Jag är så smart! Varför kan inte jag ta saker och ting på allvar så som det barnmorskan sa om att inte lyfta tungt efter förlossningen? Nu har jag börjat att störtblöda igen tack vare att jag överansträngt mig. Det är ju inte så lätt att ta det lugnt med två barn och hund att ta hand om. Det är säkert syskonvagnen som ställt till det för mig (skyller inte på den, de är ju mitt fel såklart) som väger så mycket med två barn och packning i. Åker jag spårvagn så behöver jag lyfta den lika dant för att komma in med vagnen så behövs den "lyftas". Detta måste jag nu sluta med om jag inte vill blöda såhär. Har ju redan förlorat en massa blod och jag har redan dålig järnvärde så jag borde vara hur trött som helst. Så ett tips till er: Lyssna på er barnmorska!

Kommentarer

Postat av: Ida & Jouline

Publicerad 2011-08-13 13:02:50

Jo jag borde göra det men efter en kanna kaffe så va det stört omöjligt.

usch det lät inte alls roligt du får vara rädd om dig.

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-08-13 13:17:12

Usch så jobbigt. Jag har inte heller lyssnat riktigt på det där att man ska ta det lugnt. :/



Hoppas att det slutar snart och att du inte mår dåligt och så. Och så får du ta det försiktigt.

Kram

Postat av: Therese Östberg

Publicerad 2011-08-13 13:22:08

Men titta här... En liten lillebror :) Så himla söt!!

Stort Grattis till er :)



Svårt att inte lyfta tungt när man har en tvååring hemma också, men samtidigt är det viktigt att låta kroppen läka ihop riktigt i lugn och ro!



Kram

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-08-13 22:23:34

Du måste ju ta det lugnt!!!!



Jo då. Vi har samma stil hela huset igenom. Förutom köket som är från 76. Det blir vårens projekt =)

Postat av: Jejje

Publicerad 2011-08-14 07:01:30

Men Sarah det är ju jätteviktigt det där. Barnmorskorna vet ju vad dom galar om! Försök o ta det lugnt när Alvin är på dagis. Sätt upp nått slags tak kanske vindskydd utanför så ni slipper dra in vagnen varje gång? (blir väl ett par gr med hunden oxå)...

Äh jag vet inte, förstår att det inte är lätt :/

Kram kram

Postat av: tessan

Publicerad 2011-08-14 10:58:04

vad lika dom är varandra eller är det bara något jag tycker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela