Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Här hemma ligger vi nu sjuka.

Publicerad 2011-08-23 08:14:10 i Allmänt

img_5366 (MMS)

Här hemma ligger vi nu sjuka. Alvin hann knappt komma tillbaka till förskolan (1 dag) förrän han blev sjuk, han som varit frisk hela våren/sommaren. Stackaren har feber, hosta och är förkyld. Jag själv känner av halsen. Usch, det är så tråkigt att vara sjuk. Alvin är rätt pigg på dagarna och grinig på kvällarna, det är alltid då man mår som sämst (varför?). På dagarna blir Alvin uttråkad och understimulerad så han är på allt och stökar. Han vet ju hur DVDn fungerar och kan sätta på en film själv, det är bara det att han byter film tusen gånger och ser aldrig klart en. Det blir alltså fettfläckar och repor så de hackar så jag måste tvätta skivorna hela tiden. Han vänder upp och ner på hans rum då han ska lägga pussel sen ska han leka med bilarna sen vill han klä ut sig och  sen ska han läsa bok och tillslut vill han måla osv. Får hoppas han blir frisk snart så man kan stimulera honom mer som han är van vid. Hela våren och sommaren har han ju sprungit fritt på tomten, lekt i skogen, badat i pool eller i Bråviken osv. Klart stackaren blir uttråkad när han helt plötsligt blir instängd med "tråkiga" leksaker. Nu hoppas vi att vi blir friska snart!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-08-23 12:52:36

Va tråkligt att ni blivit sjuka.. =( Blir lagom här hemma tills jag börjar jobba kanske?? men hoppas inte de. kram på er

Postat av: Nathalie

Publicerad 2011-08-24 00:45:00

Ja det går verkligen mycket skit just nu, flera på jobbet är förskylda och har ont i halsen. Krya på er! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-24 01:02:30

kolla in blgoen:D

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-08-24 11:32:18

Stackar liten. Hoppas han blir frisk snart.

Postat av: Jessica & Alma

Publicerad 2011-08-24 12:57:53

krya på er!!

Ja det är väldigt roligt å handla åt henne nått hittar jag ju alltid ;)



jag har nu bestämt att de blir lite filtar under hösten, och när de blir riktigt kallt så har vi åkpåse. kommer till vintern ändå få ta bort hårdliften så då blir det lite mjukare å ligga på en åkpåse.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela