Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Funderingar kring helgen

Publicerad 2011-08-26 10:15:42 i Familjeliv

I helgen kommer sommarvärme ifrån Medelhavet, det blir vår sista helg med sommar enligt SMHI. Richard jobbar såklart hela helgen med start i dag 14-22. Så i helgen är det alltså jag och barnen, vad hittar man då på om man vill ta vara på den sista sommaren? Skulle ju helst vara på landet men känner att det blir jobbigt (och tungt) att ta sig ut och hem själv med barn, hund och packning. Åka på utflykt själv med barnen blir lite jobbigt då man måste springa efter Alvin och jag gillar inte att lämna Milo själv i vagnen. Dessutom blir det att lämna hunden ensam hemma och då blir det ju tidanpassat också vilket innebär stress. Eller är det bara jag som gör det jobbigt för mig själv? Hmm vilket fall som helst så måste man ju hitta på någon utomhusaktivitet när det ska bli fint väder. Har ni mina kära bloggläsare några tips på vad man kan hitta på till en i helgen "ensamstående tvåbarnsmamma"? :P

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2011-08-26 21:49:57

en liten picknick i närliggande park kanske :) Eller bara vara ute och gå till en lekpark kanske och äta glass ute. Något liknande är jag själv sugen på i morgon.



ang listan, den har jag gjort själv. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela