Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Frågestund!

Publicerad 2011-08-28 08:47:50 i Milo <3

Ditt barn:
När var ditt barn planerat att komma? -27 juli
Vad trodde du att det var för kön? -En pojke
När föddes barnet? -22 juli
Hur mycket vägde barnet? 3200g
Hur lång var barnet? 48 cm
Vilken klädstorlek har barnet nu? -56
Vad fick ditt barn för namn? Milo
Vilka sovtider har ditt barn nu? - Det varierar förstås, han sover mest hela tiden men vaknar ca var tredje timme för mat och är vaken ca 2 timmar på em/kvällen, annars sover han resten av dagen.
Vilket var ditt barns senaste utveckling? -Hålla upp huvudet själv och greppa saker med handen.
Lider ditt barn av kolik? Nej, han skriker knappt aldrig.
Hur mycket väger ditt barn nu? -4120g

Kläder och saker:
Vart köper du ditt barns kläder? -Det varierar mycket men mest blir det nog på Polarn & Pyret, H&M och Name it. Vilket är ditt favorit klädmärke? PoP, tummen och Newbie.
Vilken Babybutik föredrar du helst?
Babyproffsen och PoP. 
Vilket klädesplagg handlade du senast till ditt barn? Jag köpte en tröja, byxor och skor av märket Newbie.
Vilket är ditt favoritplagg i ditt barns garderob? -En stickad tröja från märket Newbie.
Vad är det dyraste ditt barn har? -vaggan eller vagnen tror jag nog.
Vad är ditt barns bästa leksak? Just nu är favoriten mobilen som hänger över sängen eller babygymet.
Finns det något du VERKLIGEN inte tänker slänga dig av med av ditt barns saker? -Jag vill helst spara på allt vilket inte går men snutten är väl ett fint minne?!

Om du fick välja!
Nytt eller begagnat? -nytt, helt klart!
Sitt eller liggdel -Liggdel
Napp eller snutte? -Snutte
Sovande eller vaken? -vaken såklart

Du som förälder:
Trivs du som förälder? -Absolut, finns inget bättre.
Är du stolt över ditt barn. -Klart att jag är.
Hur ser dina matvanor ut? -Precis som vanligt.
Stressar du mycket? -Nae det tycker jag nog inte.
Hur ser dina sovtider ut? -Jag sover endast på natten och vaknar då mellan 0-2 ggr för amning på ca 10 min.
Vad gör du helst en fredag? -Myser med familjen med god mat och bra film.
Vad är det första du tänker på när du vaknat? -Va, sover Milo fortfarande?
På vilket sätt har du förändrats sen du blev förälder? Jag uppskattar mer lugnet och att vara själv nu. Jag planerar mera mina dagar som mamma och jag leker och skojar mer! :)
Vad är det bästa med att ha barn? -närheten och kärleken helt klart!
Umgås du mycket med andra föräldrar? -Ja till skillnad mot mitt första barn så har "alla" barn nu. Hänger också mycket på öppnaförskolan.
Hinner du med egentid? Som tvåbarnsmamma blir det inte mycket av det men ska försöka hinna med att gå till gymet någon kväll i veckan i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela