Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Dagens mamma

Publicerad 2011-08-31 12:38:52 i Allmänt

img_6402 (MMS)

Här har ni dagens mamma. Vi började dagen med en inte så nyttig frukost nämligen Alvin och min favorit -ljust bröd, sallad, ost och Oboy. Alvin ropar efter "boy" direkt när han vaknat men vi försöker att inte ge det alla dagar. Vi har inte varit så nyttiga i den här familjen utan det är ljust bröd och Oboy som gäller här (hade tänkt att ändra på det i höst, typ imorn). Efter frukosten lämnade Milo och jag "Baldermar" på fsk för att sedan hämta hunden och bege oss ut på dagens powerwolk. Det gick dock inte så bra att lämna Alvin Idag utan det var nog den värsta lämningen hittills. Han gallskrek och tårarna bra forsade. Usch det var inget kul men så fort jag vände ryggen blev det tyst och när jag tog på mig skorna var han bland barnen, så det gick nog bra tillslut som det brukar. Nu ska jag tappa upp ett varmt bad till Milo och mig innan vi ska hämta upp storebror igen.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2011-08-31 13:38:37

Tjusig :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-31 14:06:45

Anmäl dig gärna till dagens blogg och få chansen att ta del utav mina 2000 unika läsare!



http://idas.myshowroom.se/dagens-blogg-18/#comment

Postat av: Lina

Publicerad 2011-08-31 19:23:52

Tråkigt att Alvin blivit ledsen nu när du lämnar. hoppas de vänder snart o tur de går över snabbt.

Milou har varit så duktig o inte gråtit nån gång denna vecka när jag lämnar, vilket hon gjorde varje gång på inskolningen. Så de har känts bra att gå o jobba!. men bakslag kommer väl

Postat av: teessan

Publicerad 2011-08-31 19:34:54

låter myssigt med att bada med den lille

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-09-01 14:23:25

Vilken fin klänning! Passar dig fint!



Måste vara jättetungt att lämna sitt barn när det blir så. Men enligt min erfarenhet så tystnar nästan alla barn så snart mamma eller pappa lämnat förskolan. Och börjat leka eller mysa med sina fröknar och kompisar Och om det skulle fortsätta så skulle personalen garanterat att höra av sig till dig. Förstår att det kanske inte är någon stor tröst eller så men det är ofta så det är. Är väldigt sällan som det fortsätter så att säga. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela