Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Tips på alkoholfritt?

Publicerad 2011-04-04 10:49:07 i Tips

I helgen är vi bortbjudna till ett par vänner till oss. Såklart blir det alkohol och middag medräknat men vad ska en annan dricka då? Det krävs ju alkoholfritt för mig. Skulle gärna vilja ha något gott och festligt? Jag har aldrig köpt något alkoholfritt vin men smakat av en vän en gång men den gillade jag inte. Annars dricker jag vitt vin gärna sådana som Black tower, Jp och Chapel hill. Drinkar är också gott men jag tänkte att det var enklare att bara ta med en vinflaska. Tipsa gärna om något gott ni själva druckit både alkoholfritt vin (vitt) och drinkar.


Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-04-04 12:17:03

Alkoholfritt är ju inget man tänker på annars ;) Men jag köpte ett gott vitt vin på systemet som hette Loxton Semillon Chardonnay, det är alkoholfritt och jag tyckte det var gott! Annars går det ju att köpa mojhitomix och blanda fritt från alkohol. Själv drack jag en drink med Fruktosda, lite melonextrakt, sockerlag och massa limeklyftor! Smakade ungefär som martiini! Kram

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-04-04 21:22:23

Jag ser fram emot fredag, ska bli kul att va lite med er =) Jag kan blanda alko-fria drinkar, alko-fri bål, sen som sagt så finns det ju goda alkofria öl, vin. Utbudet är stort nu för tiden ju..



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela