Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 28. Nu är 27 veckor klara och ...

Publicerad 2011-04-27 12:13:28 i Allmänt

img_5996 (MMS)

Gravidvecka 28. Nu är 27 veckor klara och där med går jag in i vecka 28. Magen växer sakta men säkert (ser ni den?) men kan fortfarande döljas under stora tröjor. Idag märkte jag dock att jag inte fick igen min regnjacka i st 34 så nu blir det att ta till stora tröjor istället. Annars mår jag bra, är ute och rör på mig som vanligt så det är skönt. Bebisen är nu ca 38 cm och väger ca 1,2 kg. Lungorna är nu i princip färdig utvecklade. Ungefär vid den här tiden kan bebisen öppna ögonen och vrida på huvudet. En del barn kan börja att lägga sig till rätta redan nu. Det är inte långt kvar nu ni! :-)

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2011-04-27 19:37:43

Hittade hit via blogg-tråden på familjeliv :)

Tänkte att jag skulle lämna ett litet spår efter mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela