Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 25, 7de månaden. Idag är bebis...

Publicerad 2011-04-06 08:22:14 i Allmänt

img_9607 (MMS)

Gravidvecka 25, 7de månaden. Idag är bebisen i magen ännu en vecka äldre. Jag börjar känna mig mer och mer klumpig ju mer magen växer. Har tex börjat gå in i dörrar med magen och spilla på magen. Antar att jag inte hinner med kroppens takt riktigt, det går ju så fort nu. Vågen visar att jag gått upp ytterligare 1 kg så 2 kg totalt nu.  Barnet väger ca 750 g och är ca 33 cm lång. Bebisen kan knyta sina händer och hålla i sina fötter. Bebisen kan nu också känna smärta och beröring.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-04-06 09:59:21

Tråkiga väder!!! Socker förbudet går bra faktiskt, iaf för min sambo! ;) Det är mer han som kör stenhårt på den, men efter att ha varit utan socker nu ett bra tag kunde han unna sig en glass! Förstår vad du menar med att känna sig mer o mer klumpig! Kraaam

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-04-06 13:45:31

2 kilo totalt?????? Hur fan har du lyckats med det hahahhaa

Postat av: Tova

Publicerad 2011-04-07 14:45:24

Åh så fin du är i magen :) och visst är det rätt lustigt hur alla går upp i olika takt, vissa lägger snabbt på sig typ 20 kilo och andra går knappt upp något alls under graviditeten... :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela