Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Öroninflamation, hosta, förkyldning och sv...

Publicerad 2010-09-29 22:22:56 i Alvin <3

img_6540 (MMS)

Öroninflamation, hosta, förkyldning och svårt att andas. Detta är vad stackars Alvin har fått genomlida i veckan. det började natten till måndagen då Alvin bara gnällde och vägrade ta flaskan. Måndag morgon fick vi tid på vc och det visade sig att Alvin hade öroninflamation. Fick då pencillin. Vi köpte också hostmedicin och näsdroppar. Under dagen började det "pipa" om alvin när han andades, som astma. På em började han låta och fick ta i från magen för att andas. Andningen blev så andsträngt att vi fick på kvällen en tid till jourcentralen. Där fick Alvin andas in cortison mm i gasform vilket hjälpte. Han fick oxå medicin med sig hem. Hoppas stackarn blir frisk snart men det märks inte ett dugg att han är sjuk då han är lika busig som vanligt trotts feber och allt annat. Skönt de :)

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2010-09-30 13:28:45

vad tråkigt för er att dte itne släpper. oliv ahar bar sin träliga hosta som håller i sig men det har vi ju pencelin för. så jag sak inte klaga med tanke på vad ni får gå igenom men det är ju tråkigt när det inte släpper o dom får massa mer på det hella. men tuvär så är det ju sådan tider gust nu med. hoppas det annars är bra med er i alla fall trots alla sjukdomar.

Postat av: Madde

Publicerad 2010-09-30 23:41:49

Kikar runt på bloglovins andra föräldrabloggar lite.



Usch va jobbigt med sjuka :( .

Postat av: tessan

Publicerad 2010-10-01 08:36:16

tack så mcyket startade upp den i går så får se hur det går än så länge liger det 3 recept där men det kommer ju med så småningom. ja du jag sak jobba nu på lördag så jag hoppas med att vi får en bra helg efter det i dag blir det tjejkväll

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-01 22:14:46

Usch, lät inge vidare alls, stackars liten! Men som sagt, skönt att han har humöret upp eoch är pigg o allert. Alltid ett gott tecken. Hoppas han blir bättre snart! Kram Kusin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela