Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Nystart för föräldrargruppen

Publicerad 2010-01-21 17:50:21 i Alvin <3

Idag var det första träffen på föräldrargruppen sedan uppehållet. Gruppen bildades när barnen var 3 månader och denna gång var de 8 månader. Det var jätte kul att se de andra barnen och dess utveckling. Det var inte bara Alvin som vuxit och blivit stor. Det var jätte kul och spännande att prata med andra föräldrar och kunnande personal om tillexempel nattsömn, mat och tänder mm. Denna träff låg koncentrationen på olycksfall. Vi fick se på en film och diskutera om säkerhet i hemmet. Det var mkt intressant och bra att veta. Barnen låg som vanligt i "poolen" och lekte. Denna gång kunde de sitta upp själva och hämta den leksak de ville ha (lite skillnad mot sist). De var väldigt intresserade av varann denna gång då de tog på varann och försökte ta varandras leksaker osv. Mkt roligt att se. Nästa gång var ämnet uppmuntran och beröm. Det ska också bli väldigt kul att diskutera och få info om. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela