Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Finns det något godare än nybakat?

Publicerad 2010-01-14 10:35:04 i Allmänt

Richard fick för sig att vi skulle ägna hela dagen åt bakning här om dagen. Vi bakade både bröd och bullar. Och gott blev det vill jag lova. =) Varför bakar man inte oftare? Det borde man ilf göra! Men vi lever ju i ett stressigt samhälle och har inte tid med sånt. Man har ju knappt tid att handla själv längre. Nu gör man en beställning via nätet och du har matkarsarna utan för dörren.

Richard bestämde sig för att baka grekisktlantbröd (hans favorit) som då skulle få bli Alvins första macka. Vi gjorde då en macka med ost på och tog bort de hårda kanterna. Gissa om Alvin tyckte om mackan? Det lär nog bli fler framöver. =)







Kommentarer

Postat av: eva jansson

Publicerad 2010-01-14 17:29:26

Vad gott det ser ut!!

Postat av: eva jansson

Publicerad 2010-01-14 17:37:31

Vad gott det ser ut!!

Postat av: malin

Publicerad 2010-01-14 17:43:35

Väldigt goda bullar han hade bakat.. han kan få baka åt mig med sen :D

Postat av: Syster

Publicerad 2010-01-14 18:14:45

Klart han gjorde, han är ju matglad precis som sin far:D

Postat av: Lina

Publicerad 2010-01-14 19:29:19

Mumsigt

Postat av: tesssan

Publicerad 2010-01-15 23:15:31

ser gott ut det där. men tid är något man kan skylla på mycket käner jag med men igentligen så tar det nog inte så mycket tid det sköter ju sig rätt mycket själv både i ungn och jäsning bara att man har tid på kl. Men känner igne mig ksuell med vilja baka mer än vad jag gör o tiden som sakt den finns inte riktigt till det ;P svar på din fråga jo då vi sak till kyrkan på söndag annar att ni med kommer va där så då lär vi nog synas. ha en trevlig helg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela