Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Frågestund

Publicerad 2010-02-21 09:55:59 i Alvin <3

Ditt barn
När va barnet planerat att komma? - 26 juni
Vad trodde du det var för kön? - Hade ingen aning
Blev det en tjej eller kille? - En pojke
När kom han/hon? - 25 maj
Hur mycket vägde han/hon? - 2690g
hur lång va han/hon?? - 47 cm
Vad fick barnet för namn? - Alvin Urban Fredriksson
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? - 74
Sovtider? - Ca 20-8
Hur mycket väger ditt barn nu? - Ca 7½ kg
Det senaste utvekligen ditt barn gjort? - Alvin har försökt sig på att ta sig ett steg själv

Kläder och saker:
Vart köper du dina barnkläder? - Mest på polan och pyret men också på rosa elefanten och H&M
En baby/barnbutik du gillar? - De är väl just de jag skrev om
Nått märke du föredrar? - POP och Tummen
Vad är favorit plagget ditt barn har? Ett par chinos från POP
Vad är det dyraste ditt barn har? - Vaggan?
Senaste du inhandlade? - En randig tröja med en hund på från Rosa elefanten
Bästa leksaken ditt barn har? - En nyckel som spelar melodier från babyproffsen
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Vill inte slänga nåt, men snuttefilten kanske?

Om du fick välja:
Nytt eller begangnat - Nytt
Ligg eller sittdel - Sittdel
Sovande eller vaken - Vaken
Napp eller Snutte -Snutte

Du som förälder:
Trivs du med föräldrarollen? - Ja, absolut
Är du stolt över ditt barn? - Ja, helt klart!
Hur ser dina matvanor ut? - Som vanligt
Stressar du mycket? - Nej, det vill jag inte påstå
Hur ser dina sovtider ut? - Olika för varje natt.
Vad gör du helst en fredag? - Fredagsmys med familjen hemma hos mamma
På vilket sett har du förändras? - Jag vet inte?
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - Vad gör Alvin?
Umgås du mycket med andra föräldrar? - Ja!
Vad är bäst med att fått barn? - Närheten och kärleken
och slutligen, hinner du med "egen tid"? - Absolut, Alvin klarar sig själv nu och är så duktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela