Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Frågestund =)

Publicerad 2010-02-05 15:28:32 i Graviditet nr 1

När fick du reda på att du var gravid? I oktober 2008.

Var bebisen planerad? Nej.

Mådde du illa mycket? Ja, det kan man säga.

Hur blev ditt hår? Finare enligt frisören.

Hade du mycket halsbränna? Inte speciellt.

Grät du för ingenting? Inget och inget, jag grät för att jag mådde så dåligt.

Var du känslig? Nej, det kan jag inte påstå.

Vad gillade du att äta? Det vanliga, CHOKLAD!

När kände du bebisens första sparkar? Runt vecka 19.

Var du ofta orolig? Nej.

Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Ja, det blev en hel del.

Sparkade bebisen mycket? Ja, man kan tro att han hade ett helt gympapass ibland. =)

Fick du bristningar på magen? Nej.

Hur kommer det sig att du behöll bebisen? För att jag och Richard ville ha barn.

Blödde du någon gång? Nej inga småblödningar däremot fick jag en blödning på livmodertappen i v 34.

Levde du på som vanligt? Nej, jag mådde hela tiden illa och kunde inte göra det jag ville.

Hur gammal var du när du blev gravid? 22 år.

Hur tog dina föräldrar det? Mamma blev glad som vi andra.

Hur tog din partner det? Han blev mycket glad precis som jag. =)

Vart bodde ni? I en tvåa i skarphagen.

Hur ofta gick du till MVC? Som vanligt i början av graviditeten men Alvin föddes ju för tidigt och därför gick jag ju inte på de senare besöken.

Hur många ultraljud gjorde du? 4 st vill jag ha för mig. två på rutin, ett för att kolla om bebis vänt sig till rätta för förlossning och ett vid blödningen.

Hur började din förlossning? Vattnet gick när jag skulle gå och lägga mig.

Hur många timmar tog din förlossning? 9 timmar.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Det förstnämnda.

Hur mycket var du öppen när du kom in? Dom undersökte mig inte då, men första gången var det nog 3 cm.

Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och Epidural.

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Exakt 30 minuter.

Blev det komplikationer? Nej, inte själva förlossningen förutom att jag sprack.

Fick du sy? Ja.

Hur var vikt och längd? 2690g och 47cm.

Ögonfärg: Mörkblå.

Hårfärg: Mörkbrun.

Ammade du? Ja.

Ammar du nu? Nej.

Hur gammal är bebisen nu? 8 månader.

Vad tyckte du om förlossningen? Ganska okey mot vad jag trodde men ONT gjorde det ju. ;)

Vill du ha en till? Klart!

Planerar ni ett till? Inte för tillfället.

När kommer andra barnet? Det vet man aldrig. ;)

Hur är ert förhållande nu? Stabilt.

Vilken vecka födde du i? 35 +4.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-02-05 20:43:42

Intressant och rolig information =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela