Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Dagens besök hos Bvc

Publicerad 2009-09-02 19:54:13 i Alvin <3

Idag var det dags för vaccination. Alvin är nu vaccinerad mot Difteri, stelkramp, kikhosta, polio, hemofilius och pnevmmococcer. Alvin var så duktig och grät knappt något trots att han fick en stor nål i vardera lår. Vanliga biverkningar är röd och svullen där sprutan satts in, lätt feber (38), diarre och kräkningar. Alvin har nu på kvällen fått 38 graders feber och är lite varm. Annars verkar han inte sjuk alls, inte speciellt gnällig eller så. Lite trött har han kanske varit idag.

Alvin blev också vägd och mätt som vanligt. Han vägde 5740 och var 57 cm lång. Bvc sköterskan kunde dock inte sträcka ut benet helt då han var för trotsig och stark. :P Bvc sköterskan sa att Alvin tittade så kärleksfullt på mig, då växte jag som mamma kan jag säga!

Efter Bvc besöket drog vi iväg til Ikea. Där handlade mamma mest av oss alla (mig, syran och Malin). En hel vagn full blev det där kan jag säga. Hon har nämligen bytt färg i vardags rummet så då behövdes det en del nya saker. Hon bytte grönt mot orange. Jag handlade därimot bara lite smått och gott som det brukar bli på Ikea. Det blev en hallmatta, galjar, värmeljus, ramar, reflexer och tvättlappar. Det var behövda saker kan jag säga så jag blev nöjd med mitt inköp.

Nu ska jag fortsätta pyssla om min febriga son.


Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2009-09-04 11:58:51

hejsan. ne vi har nog inget sådant i alla fall är det inget jag blvit informerad om det. Så det är inget jag har gåt på. därimot så går jag på öpnaförsolan och babysången i klockartorpetcentrum tycker det är trevligt där. Vad tråkigt att han fick feber av spruten dom blir ju lite mer gnäliga och vill ha mer när kontakt men det går ju över bätre att dom får feber en dom sjukdomarna dom får sprutan för

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela